Kritéria prijímania žiakov do I. ročníka pre školský rok 2021/ 2022
SOŠ informačných technológií, Hlinícka 1, 831 52 Bratislava pri prijímaní žiakov na stredoškolské vzdelávanie postupuje v súlade s § 62 až § 68 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov, zákona č. 71/1967 Zb. o správnom konaní (správny poriadok) v znení neskorších predpisov a všeobecne záväzným nariadením Bratislavského samosprávneho kraja vo veci určenia počtu tried prvého ročníka v členení na jednotlivé študijné odbory pre prijímacie konanie v školskom roku 2021/2022.
Minimálny počet žiakov v triede je 17.
4-ročné študijné odbory:
2 triedy: 2682 K mechanik počítačových sietí 44 žiakov
1 trieda: 2697 K mechanik elektrotechnik 12 žiakov
1 trieda: 3778 K technik informačných a telekomunikačných technológií 12 žiakov
1 trieda: 3795 K klientsky manažér pošty 4 žiaci
Podanie prihlášky na SŠ zo strany zákonného zástupcu
V období dištančného vzdelávania ponúkame žiakom našej školy individuálne konzultácie zo všetkých predmetov.
Z dôvodu zabezpečenia protipandemických opatrení je nutné, aby si žiak dohodol s príslušným vyučujúcim termín a čas konzultácie
Posted in Oznamy Komentáre vypnuté na Konzultácie v škole
POKYNY RIADITEĽA SOŠ informačných technológií K ZAČIATKU ŠKOLSKÉHO ROKA 2020/21
Pokyny rešpektujú opatrenia a rozhodnutia Úradu verejného zdravotníctva SR (ďalej len „UVZ SR“) a predstavujú nadstavbu platných opatrení a budú podliehať pravidelnej aktualizácií.
Pokyny obsahujú v tri úrovne – zelenú, oranžovú a červenú.
Zelená fáza predstavuje stav, kedy stredná škola a školský internát nemá žiadneho žiaka, či zamestnanca, u ktorých je podozrenie na infikovanie (ďalej len „podozrivý žiak, zamestnanec“). Oranžová fáza zachytáva situáciu, kedy má škola podozrivého žiaka alebo zamestnanca. Červená fáza obsahuje zoznam opatrení v prípade pozitivity dvoch a viac prípadov u žiakov alebo nepedagogického pracovníka, alebo jedného prípadu u pedagogických zamestnancov.
Zelená fáza
Stredná škola a školský internát zverejnení oznam na vchodových dverách, ktorý uvádza, za akých podmienok nemôže vstúpiť žiak do školy (príloha č. 1).
Prevádzka školy a školského internátu sa uskutočňuje so zaistenými hygienicko – epidemiologické opatreniami.
Pedagogickí zamestnanci strednej školy a školského internátu v súlade s aktuálnymi hygienicko – epidemiologickými nariadeniami zabezpečia vzájomné rozostupy medzi žiakmi a rozstupy medzi žiakmi a pedagogickými zamestnancami pri výchovno – vzdelávacom procese (2 m).
Praktické vyučovanie (odborný výcvik) na pracovisku zamestnávateľa vrátane praktického vyučovania v duálnom vzdelávaní sa riadia aktuálnymi nariadeniami UVZ SR.
Žiaci s obvyklým pobytom mimo územia SR (deti tzv. “pendlerov”) dochádzajú na pravidelné vyučovanie, ak ÚVZ SR neobmedzí režim prechodu štátnych hraníc.
Pri prvom nástupe do práce všetci zamestnanci školy a školského internátu vyplnia dotazník o zdravotnom stave pred nástupom do zamestnania (príloha č. 2). Každý zamestnanec predkladá po každom prerušení dochádzky v trvaní viac ako tri dni písomné vyhlásenie o tom, že neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie (príloha č. 2a).
Škola zriaďuje ranný filter pri vstupe do budovy školy – meranie teploty pri vstupe do budovy.
Žiaci vstupujú do budovy školy jednotlivo, pri dverách (pri vrátnici) vo vestibule školy bude každému zmeraná teplota. Výchovno-vzdelávacieho procesu sa môže zúčastniť žiak s maximálnou telesnou teplotou 37,2 ˚C.
V prípade, že u žiaka alebo zamestnanca je podozrenie alebo potvrdené ochorenie na COVID-19, postupuje podľa týchto pokynov, časť Oranžová a Červená fáza.
Zákonný zástupca
Zodpovedá za dodržiavanie hygienicko-epidemiologických opatrení pri príchode žiaka do strednej školy a pri odchode žiaka zo strednej školy (nosenie rúšok, dodržiavanie odstupov, dezinfekcia rúk v zmysle aktuálnych opatrení ÚVZ SR).
Zabezpečí pre svoje dieťa každý deň dve rúška (jedno náhradné, musí mať pri sebe v prípade potreby) a papierové jednorazové vreckovky.
Predkladá pri prvom nástupe žiaka do školy a školského internátu čestné prehlásenie (príloha č. 4) alebo po každom prerušení dochádzky žiaka do strednej školy v trvaní viac ako tri dni predkladá písomné vyhlásenie o tom, že žiak neprejavuje príznaky prenosného ochorenia a nemá nariadené karanténne opatrenie (príloha č. 5).
V prípade, že má u svojho dieťaťa podozrenie alebo potvrdené ochorenie na COVID-19, bezodkladne o tejto situácii informuje príslušného vyučujúceho a riaditeľa školy. Povinnosťou zákonného zástupcu je aj bezodkladne nahlásenie karantény, ak bola dieťaťu nariadená lekárom všeobecnej zdravotnej starostlivosti pre deti a dorast alebo miestne príslušným regionálnym hygienikom. Za týchto podmienok je žiakovi prerušená dochádzka do školy. Ak ide o plnoletých žiakov, plnia uvedené povinnosti osobne. Ak ide o žiakov, ubytovaných v školskom internáte, uvedené povinnosti na nevyhnutne potrebný čas plní školský internát, a to aj v prípade plnoletých ubytovaných žiakov.
Organizácia výchovno – vzdelávacieho procesu
Výchovno – vzdelávací proces prebieha v nezmenenej forme.
Prebieha riadne praktické vyučovanie podľa školského vzdelávacieho programu a podľa platných opatrení ÚVZ.
Je nutné dodržiavať odporúčania Úradu verejného zdravotníctva založené na princípe ROR – Rúško, Odstup, Ruky.
Rúško sú opatrenia na obmedzenie priestorovej distribúcie kvapôčok telesných tekutín. K tomu patrí aj obmedzovanie nútenej cirkulácie vzduchu vo vnútorných priestoroch. Odstup sú opatrenia smerujúce k minimalizácii osobných kontaktov a obmedzovanie skupinových aktivít. Ruky sú opatrenia eliminujúce prenos infekcie z kontaminovaného povrchu na sliznice.
Odporúča sa:
Pri ceste do školy sa žiaci riadia aktuálnymi opatreniami ÚVZ SR a pokynmi RÚVZ.
Minimalizovanie zhromažďovania osôb pred školou a pred školským internátom.
Povinná dezinfekciu rúk všetkých osôb pri vstupe do budovy a v priestoroch budovy dezinfekčným prostriedkom.
Žiak si umýva ruky bežným spôsobom, ktorý je v súlade s aktuálnymi hygienicko epidemiologickými nariadeniami.
Žiak je povinný nosiť rúško všade vo vnútorných priestoroch strednej školy, ak nie je určené inak z nariadenia ÚVZ SR.
Nepedagogický zamestnanec školy nosí rúško alebo ochranný štít v súlade s aktuálnymi opatreniami ÚVZ SR.
Pedagogickým zamestnancom a odborným zamestnancom sa odporúča nosiť rúško alebo ochranný štít pri výkone výchovno-vzdelávacieho procesu, v ostatných prípadoch nosia rúško alebo ochranný štít v súlade s aktuálnymi opatreniami ÚVZ SR.
V miestnosti, v ktorej sa zdržuje trieda, je zabezpečené časté a intenzívne vetranie.
Podľa možností školy sa aktivity organizujú tak, aby bolo možné väčšiu časť dňa tráviť vonku či už v areáli školy, alebo mimo neho podľa podmienok školy.
Prestávky medzi hodinami žiaci trávia v danej triede alebo dielni odborného výcviku pri priamom vetraní s cieľom eliminovať prechádzanie sa po chodbách.
Osobitne upozorňujeme žiakov na dodržiavania hygienických pravidiel pri kašľaní a kýchaní.
Rukavice pre bežné činnosti nie sú nutné, potrebné sú napr. pri príprave jedla, likvidácii odpadov, dezinfekcii atď.
Toalety sú vybavené mydlom v dávkovači a jednorazovými papierovými utierkami (obrúskami) pre bezpečné osušenie rúk.
Zákaz používať klimatizačné zariadenia a ventilátory.
Upratovanie a dezinfekcia toaliet prebieha minimálne dvakrát denne a podľa potreby.
Dôkladné čistenie všetkých miestností, v ktorých sa žiaci, pedagogickí zamestnanci a ďalší zamestnanci školy nachádzajú, sa vykonáva najmenej raz denne.
Dezinfekcia dotykových plôch, ostatných povrchov alebo predmetov, ktoré používa zvlášť veľký počet ľudí, sa vykonáva dvakrát denne a podľa potreby (napr. kľučky dverí).
V škole sú smetné koše , pri ktorých nie je nutný fyzický kontakt rúk s košom pri zahadzovaní odpadu.
Predposledný júnový týždeň naši študenti 1. – 3. ročníka absolvovali overovanie digitálnych zručností v celoslovenskom testovaní počítačovej gramotnosti. Každý zo zúčastnených obdržal od organizátora certifikát s podrobným popisom jeho úspechu.
Výsledky školského kola:
1. miesto: Nicolas Droppa (92%) – 2.MPS 2. miesto: Lukáš Gago (84%) – 3.MPS 3. miesto: Michal Satury (80%) – 2.TI a Daniel Pavlikovič (80%) – 2.MPS
Víťazom srdečne blahoželáme!
Posted in Oznamy Komentáre vypnuté na IT Fitness Test 2020
Oznamujeme Vám, že v dňoch 01.06.2020 a 02.06.2020 SOŠ IT v Bratislave od 07.45 hod vykoná overenie odbornej spôsobilosti na vykonávanie činnosti na technických zariadeniach elektrických ako elektrotechnik podľa § 21 ods.3 vyhlášky Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky č.508/2009 Z.z., ktorou sa ustanovujú podrobnosti na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci s technickými zariadeniami tlakovými, zdvíhacími, elektrickými a plynovými a ktorou sa ustanovujú technické zariadenia, ktoré sa považujú za vyhradené technické zariadenia v rozsahu študijného odboru:
3778 K technik informačných a telekomunikačných technológií 2682 K mechanik počítačových sietí 2697 K mechanik elektrotechnik
Žiaci sa zúčastnia skúšky podľa harmonogramu v priestoroch SOŠ IT – jedáleň test podľa harmonogramu 1 skupina + 2 skupina 01.06.2020 ústna časť podľa harmonogramu 1 skupina + 2 skupina 01.06.2020 test podľa harmonogramu 3 skupina 02.06.2020 ústna časť podľa harmonogramu 3 skupina 02.06.2020
Je potrebné dostaviť sa do školy 15. minút pre začatím skúšky. K skúške je potrebné doniesť – potvrdenie od lekára (Prihláška na overenie…………………), rukavice, pero, poplatok za skúšku do ZRPŠ 15€.
Posted in Oznamy Komentáre vypnuté na Overenie odbornej spôsobilosti
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje